Začínáme

18. prosince 2012 v 15:55 | Dominika |  Rady


Než začnete hubnout, musíte si ujasnit několik věcí.

1) Proč chci zhubnout

2) Kolik chci zhubnou

3) Moje nynější váha

4) Moje výška

5) Věk

6) Metoda: Dieta a cvičení

7) Do kdy

Momentálně je mi sedmnáct, ale za měsíc už osmnáct. Ve třinácti jsem spadla na lyžích a zranila si nohu. Dlouhou dobu jsem nemohla chodit a téměř rok mít jakoukoliv námahu na koleno. Trvalo to rok a za ten rok jsem přibrala neuvěřitelných kilo. Zkoušela jsem všemožné diety, ale bez úspěchu. Shodila jsem, ale pak to téměř okamžitě zase nabrala zpátky. A k tomu i pár kilo navíc. A tak jsem to vzdala. Po téměř pěti letech měřím 170 cm a vážím skoro 74 kg. Před tou nehodou jsem měla 58 kg a měřila 165 cm. Velký rozdíl co? Nevím, čím to bude, asi tím, že jsem starší a chytřejší než tenkrát. Chci to hubnutí zkusit znovu. Pokud možno, tak 7-10 kilo do začátku května (5 měsíců). Nastudovala jsem si několik knih, našla spousty internetových stránek, domluvila fitko a koupila DVD Zumba. Tenhle blog je věnovaný mému hubnutí, aby, když to vyjde, mohl inspirovat další.

Začínáme: Má dieta je jednoduchá. Denně by měla průměrná žena sníst, když nehubne, 10000 kJ (kilojoulů), to je asi 41900 kcal. Při hubnutí nanejvíš 5000 kJ (20950 kcal). Za týden shodit nanejvíš 2 kila. Proto se tohoto budu držet. Tak můžu sníst téměř cokoliv v přiměřeném množství. Pít budu hlavně vodu a neslazené ovocné čaje. Tím se v pitném režimu dostanu na 0 kJ (0 kcal). Pokud jde o pečivo, brambory atd. co jiné diety zakazují, jistě z mého jídelníčku zjistíte, že se nijak neomezuju. Podobně jsem s tím i u masa, či sladkostí, pyrohů a podobně. A pokud tohle čtou studenti, co chodí do školních jídelen a nemohou si tak moc vybírat, co budou mít na oběd, tak nezoufejte. I já to tak mám. Vše je jen o množství.

A teď malé rady. Nesázejte na nějaké ty diety, které vám zakážou ¾ normálního jídelníčku. V naší třídě se rozeběhl velký boom s dietami. Asi 8 holek začalo naráz hubnout. Kamarádka E. držela rýžovou dietu, kdy většinu jídelníčku tvořila jenom rýže. Každý den si ji nosila v krabičce na svačinu. Moc dlouho to nevydržela, ale podařilo se jí zhubnout 5 kilo za 3 týdny. To je sice hezké, ale když se zase vrátila k normální stravě, nabrala do týdne 7. K tomu běhen oné diety několikrát omdlela, byla zesláblá a to nemluvím o tom "bolestém" odříkání, kterým si prošla. Takže stálo jí to za to? Ne. A jen tak pro zajímavost, vařená rýže má ve 100 g 520 kJ (124,28 kcal), kdežto dietami nemilované vařené brambory (bez slupky) jen 298 kJ (71,22 kcal). Rýže má sice více sacharidů a 0,0% tuků, brambory mají ale jen 0,1% tuků a více vlákniny. Takže brambory zas tak moc neublíží.
Další kamarádka D. zhubla za půl roku 14 kg. To je ohromný výkon. Ale za jakou cenu. Půl roku se mohla na pečivo jen podívat. Nejen na bílé, ale i na tmavé a celozrnné. Salám a sýr? Nikde. Stejně tak máslo a olej. Maso jen ryba a kuřecí napřírodno. Žádný brambor, jen rýže. Ani čaje a minerálky, jen holá voda a v poslední době už ani ten teplý oběd. A co jí? Místo oběda malou mističku zeleniny, místo nějakého pečiva cizrnu, kuskus a tak podobně. Ne že by to bylo zlé, ale jíst to pořád. To taky ne. Jinak jí jen zeleninu, pomeranče a sem tam ananas. Nic jiného. Na rohlík se salámem řekla, ať s tím od ní holky táhnou, že to nemůže ani vidět, že to může až v červnu. A to teď máme prosinec. Tyto její, tělo ničící, akce s ní provozuje B., která váží sotva 50 a měří 175. Ta ale jí aspoň ten suchý krajíček toustového chleba denně. A kdo ví, co se stane, až začnou jíst zase normálně. To půjdou kila nahoru.
A teď poslední extrém. Má dobrá kamarádka, se kterou cvičím zumbu, J. Ta zase jí jen zeleninu, a maso. Vynechává úplně celé přílohy, pije jen dietní čaje a vynechané vitamíny, co jí chybí, do sebe dostává v podobě prášků. Ta holka váží 59 a měří přes 165. Tuto sabotaci organismu dělá jen pro jeden malý špíček na břiše, který našla krátce po té, co snědla velký oběd.
Takže tyto diety rozhodně nezkoušejte. Budete zesláblé, bez nálady a často i protivné. A to nemluvím o naschválech lidí kolem vás, když zjistí, že držíte dietu. Budou mít hloupé poznámky, jíst sladké hned vedle vás, pomlaskávat si přitom a posmívat se, že to nemůžete. Proto je i lepší držet to v tajnosti.

Cvičení. Ať si říká, kdo chce, co chce, bez cvičení to nejde. Možná sice zhubnete, ale kůže bude povadlá a všude viset. Proto chodím 3x týdně do fitka na rotoped (cca 30-45 minut v kuse, jsem začátečník), 4x týdně cvičím zumbu (tak dlouho, na co se cítím) a každý den aspoň 20 minu skáču přes švihadlo. Tedy kromě pátku. To jdu 3 kilometky pěšky, za sebou táhnu snad 10-ti kilovej kufr na kolečkách a pak (už bez kufru) chodím 4 hodiny po obchodech. Po tomhle mám už prostě dost. To si dám už jen švihadlo tak na 10 minut, víc ne.
Pokud nemáte možnost chodit do fitka, nebo chybí finance (Přiznejme si to, ne každý je bohatý. Já osobně chodím cvičit jen proto, že to mám zdarma J), pořiďte si švihadlo a skákejte delší dobu. Taky si můžete koupit karimatku a cvičt cviky na posílení svalů v pohodlí domova.

Tak takhle začínám. Přejte mi štěstí.

(Foto své postavy dodám o víkendu)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lilly Lilly | E-mail | Web | 18. prosince 2012 v 16:11 | Reagovat

Držím ti palce :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama